Terug
Gepubliceerd op 04/04/2022

Notulen  Gemeenteraad

do 24/02/2022 - 19:40 Raadzaal
Aanwezig: Chris Delneste, Voorzitter van de Raad
Francis Benoit, Burgemeester
Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Schepenen
Els Verhagen, Voorzitter van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst
Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke, raadsleden
Els Persyn, Algemeen Directeur
Verontschuldigd: Fanny Decock, raadslid

De voorzitter opent de zitting op 24/02/2022 om 19:33.

  • Goedkeuren notulen en zittingsverslag vorige gemeenteraad

    • Goedkeuren notulen en zittingsverslag vorige gemeenteraad

      Aanwezig: Chris Delneste, Voorzitter van de Raad
      Francis Benoit, Burgemeester
      Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Schepenen
      Els Verhagen, Voorzitter van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst
      Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke, raadsleden
      Els Persyn, Algemeen Directeur
      Verontschuldigd: Fanny Decock, raadslid
      Publieke stemming
      Aanwezig: Chris Delneste, Francis Benoit, Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Els Verhagen, Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke, Els Persyn
      Voorstanders: Chris Delneste, Francis Benoit, Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Els Verhagen, Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Artikel 1

      De notulen en het zittingsverslag van de gemeenteraad van 20 januari 2022 worden goedgekeurd.

  • Openbaar

    • A-punt

      • Interne dienstverlening

        • Bestuurszaken

          • Huishoudelijk reglement gemeenteraad legislatuur 2019-2024 - goedkeuring wijzigingen

            Aanwezig: Chris Delneste, Voorzitter van de Raad
            Francis Benoit, Burgemeester
            Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Schepenen
            Els Verhagen, Voorzitter van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst
            Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke, raadsleden
            Els Persyn, Algemeen Directeur
            Verontschuldigd: Fanny Decock, raadslid
            Bevoegdheid en juridische grond

            Artikels 17, 20 en 40 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.

            Artikels 326 tot en met 341 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen betreffende het bestuurlijk toezicht.

            Besluit van de Vlaamse Regering van 6 juli 2018 houdende het statuut van de lokale mandataris.

            Besluit van de Vlaamse Regering van 10 september 2021 over de voorwaarden voor digitaal of hybride vergaderen voor de organen van de lokale besturen.

            Feiten, context en argumentatie

            In zitting van 23 mei 2019 stelde de gemeenteraad het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad voor de legislatuur 2019-2024 vast. In zitting van 26 september 2019 werd nog een aanvulling aan dit reglement toegevoegd.

             

            Door enkele recente wijzigingen aan het decreet over het lokaal bestuur én de nieuwe digitale realiteit (mogelijkheid om digitaal te vergaderen en digitaal te stemmen) is een aanpassing van dit huishoudelijk reglement noodzakelijk.

             

            Het voorstel van gewijzigd huishoudelijk reglement is in bijlage opgenomen. De wijzigingen staan in het rood aangeduid. Concreet gaat het om volgende artikels:

             

            Art. 1 §3: Kleine wijziging i.v.m. de e-mailadressen.

             

            Art. 15 §3: Toevoeging rond digitale en hybride vergaderingen van gemeenteraad en OCMW-raad.

            Volgens artikel 20 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen bepaalt het huishoudelijk reglement of de gemeenteraad of de gemeenteraadscommissies, vermeld in artikel 37, digitaal of hybride kunnen vergaderen en de wijze waarop. De gemeenteraad kan enkel digitaal vergaderen onder de uitzonderlijke omstandigheden, vermeld in het huishoudelijk reglement. De gemeenteraad kan enkel hybride vergaderen onder de uitzonderlijke omstandigheden, vermeld in het huishoudelijk reglement. De Vlaamse Regering kan de minimale voorwaarden voor digitale en hybride vergaderingen bepalen.


            Belangrijk hierbij is dat de digitale en hybride vergaderingen van de gemeenteraad plaatsvinden onder de voorwaarden zoals bepaald door het Besluit van de Vlaamse Regering van 10 september 2021. Dit betekent onder meer dat het publiek de openbare vergaderingen moet kunnen volgen via een livestream.
             

            Art. 26 t.e.m. 28: Enkele wijzigingen rond publieke en geheime stemmingen (digitaal).

            Publieke digitale stemming is op vandaag al mogelijk via de mobiele applicatie eNotulen Mobile. Het is echter nog niet mogelijk om deze stemming te visualiseren voor pers en publiek. Indien Schaubroeck deze mogelijkheid integreert bij een volgende update van eNotulen, dan is deze optie ook al voorzien in het huishoudelijk reglement. De geheime digitale stemming verloopt momenteel via MS Forms. Deze werkwijze kan behouden blijven en is opgenomen in het gewijzigde reglement.

             

            Art. 34 §8: Toevoeging digitaal/ hybride vergaderen gemeenteraadscommissies.

            De gemeenteraadscommissies kunnen digitaal of hybride vergaderen onder dezelfde uitzonderlijke omstandigheden als de gemeenteraad.

             

            Art. 36 §1: Mogelijkheid om eigen toestel te gebruiken i.p.v. iPad.

            Raadsleden krijgen de mogelijkheid om gebruik te maken van hun eigen toestel i.p.v. de iPad die door het lokaal bestuur wordt aangeboden. Het data-abonnement bij de tablet wordt geschrapt. Tegenwoordig is er immers zowat overal wifi beschikbaar. Er zijn heel wat raadsleden die zelden of nooit gebruikmaken van dit data-abonnement. Raadsleden die wel nog gebruikmaken van het data-abonnement zullen deze kosten op een andere manier kunnen recupereren (zie art. 36 §2)

             

            Art. 36 §2: Toevoeging: telefonie- en internetkosten en diverse kosten die het raadslid maakt in het kader van de voorbereiding van de gemeenteraad (bv. kosten voor copy & print) worden terugbetaald met een max. van 100 euro per jaar.


            Bijlage: Overeenkomst inzake bruikleen van een tablet aan een raadslid

            Schrapping van het data-abonnement.

             

            Fractie Open VLD dient volgend amendement in bij dit agendapunt - dat ter zitting wordt toegelicht door raadslid Isabelle Vereecke:


            Open VLD

            PROVINCIE WEST VLAANDEREN

            AFDELING KUURNE

            Amendement namens de fractie Open VLD Kuurne bij punt 2 van de gemeenteraad.

            wijziging van het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad Juridische overweging.

            Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, laatst gewijzigd bij decreten van 16 juli 2021.

            Huishoudelijk reglement van de gemeenteraad, vastgesteld in zitting van de gemeenteraad van 23 mei 2019, gewijzigd bij besluit van de gemeenteraad van 26 september 2019.

             

            Feiten, context en argumentatie

            Artikel 20 van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur bepaalt dat het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad bepaalt of een gemeenteraad digitaal of hybride kan vergaderen, de wijze waarop,

            en onder welke uitzonderlijke omstandigheden.

             

            Dit amendement bepaalt dat alle vergaderingen digitaal, hybride en fysiek van de gemeenteraad in livestream uitgezonden worden.

            Hiermee wordt niet alleen de actieve openbaarheid van bestuur gevoelig verbeterd, ook al is dat op zich een goede en voldoende gegronde reden om alle vergaderingen te livestreamen.

             

            Maar daarenboven: zo kan de beslissing om alsnog hybride te vergaderen nog tot vlak voor de vergadering genomen worden, zonder grote gevolgen voor het opzetten van de opname-faciliteiten.

             

            Financiële impact Niet van toepassing

             

            Amendeert het ontwerp van besluit om op artikel 8 van het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad volgende aanvulling te doen met een derde paragraaf.

             

            Artikel 8 § 3

            De openbare zitting van de gemeenteraad kan door het publiek digitaal gevolgd worden via een livestream

            Het publiek vindt via de website van de gemeente de dag en het tijdstip van de vergadering en de link naar de livestream.

            Opgemaakt te Kuurne , 21/02/2022

             

            De voorzitter van de raad gaat over tot schorsing van de zitting.

            Na de schorsing van de zitting gaat de voorzitter terug over tot de dagorde.

            De voorzitter van de raad gaat over tot de stemming over het amendement:

            De stemming is als volgt: met 17 neen-stemmen en 5 ja-stemmen ( Francis Benoit, Rik Bouckaert, Isabelle Vereecke, Geert Veldeman, Ann Dendauw)  wordt dit amendement aldus niet goedgekeurd.


            Vervolgens wordt door de voorzitter overgegaan tot de stemming met betrekking tot de goedkeuring van dit agendapunt.
            Verwijzingen

            Gemeenteraadsbesluit van 23 mei 2019 betreffende "Huishoudelijk reglement gemeenteraad legislatuur 2019-2024 - vaststellen".

            Huidige versie huishoudelijk reglement.

            Voorgestelde wijzigingen huishoudelijk reglement.

            Publieke stemming
            Aanwezig: Chris Delneste, Francis Benoit, Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Els Verhagen, Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke, Els Persyn
            Voorstanders: Chris Delneste, Francis Benoit, Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Els Verhagen, Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke
            Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
            Besluit

            Artikel 1

            De gemeenteraad hecht goedkeuring aan de voorgestelde wijzigingen aan het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad voor de legislatuur 2019-2024.


            Artikel 2

            Het gewijzigde huishoudelijk reglement in bijlage maakt integraal deel uit van dit besluit.


            Artikel 3

            Deze beslissing is onderworpen aan het bestuurlijk toezicht.

          • Reglement inzake de toekenning van eretitels - goedkeuring

            Aanwezig: Chris Delneste, Voorzitter van de Raad
            Francis Benoit, Burgemeester
            Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Schepenen
            Els Verhagen, Voorzitter van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst
            Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke, raadsleden
            Els Persyn, Algemeen Directeur
            Verontschuldigd: Fanny Decock, raadslid
            Bevoegdheid en juridische grond

            Artikel 40 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen omtrent de bevoegdheden van de gemeenteraad.

            Artikel 17 §4 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen bepaalt dat de gemeenteraad de eretitels aan de gemeenteraadsleden kan toekennen onder de voorwaarden die hij bepaalt.

            Artikel 148 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen bepaalt dat de gemeenteraad de eretitels van de schepenen kan toekennen onder de voorwaarden die hij bepaalt.

            Feiten, context en argumentatie

            In zitting van 21 maart 2013 keurde de gemeenteraad het gemeentelijk reglement inzake toekenning van de titel van ereschepen, eregemeenteraadsvoorzitter en eregemeenteraadslid goed. In zitting van 9 april 2013 keurde de raad voor maatschappelijk welzijn het reglement inzake toekennen van de eretitel van erevoorzitter en van ereraadslid goed.

            Het is aangewezen om deze reglementen te vervangen door één uniform reglement inzake de toekenning van eretitels. In bijlage vinden jullie het ontwerp van nieuw reglement.

             

            Voorgestelde wijzigingen:

            • Het bijzonder comité voor de sociale dienst wordt in het reglement opgenomen. Het is mogelijk om de titel van erelid van het bijzonder comité voor de sociale dienst te bekomen.
            • Om de titel van ereraadslid te bekomen is het combineren van verschillende mandaten mogelijk (bv. 6 jaar raadslid en 6 jaar lid van het BCSD). Er wordt ook geen onderscheid gemaakt tussen gemeenteraadslid en OCMW-raadslid.
            • De aanvraag tot het bekomen van een eretitel kan worden ingediend door de politieke fractie waartoe betrokkene behoort.
            Verwijzingen

            Besluit van de gemeenteraad van 21 maart 2013 tot goedkeuring van het gemeentelijk reglement inzake toekenning van de titel van ereschepen, eregemeenteraadsvoorzitter en eregemeenteraadslid.

            Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 9 april 2013 tot goedkeuring reglement inzake toekennen van de eretitel van erevoorzitter en van ereraadslid.

            Ontwerp van reglement inzake de goedkeuring van eretitels.

            Publieke stemming
            Aanwezig: Chris Delneste, Francis Benoit, Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Els Verhagen, Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke, Els Persyn
            Voorstanders: Chris Delneste, Francis Benoit, Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Els Verhagen, Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke
            Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
            Besluit

            Artikel 1

            Het gemeentelijk reglement inzake toekenning van de titel van ereschepen, eregemeenteraadsvoorzitter en eregemeenteraadslid, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 21 maart 2013, wordt opgeheven.


            Artikel 2

            De gemeenteraad hecht goedkeuring aan het nieuw reglement inzake de toekenning van eretitels waarvan de tekst luidt als volgt:

             

            Artikel 1

            §1. Aan een gewezen voorzitter van de gemeenteraad, raad voor maatschappelijk welzijn of bijzonder comité voor de sociale dienst die zijn/haar mandaat gedurende één volledige legislatuur of ten minste zes jaar in de gemeente Kuurne heeft uitgeoefend kan de titel van erevoorzitter worden toegekend.

             

            §2. Aan een gewezen schepen die zijn/haar mandaat gedurende één volledige legislatuur of ten minste zes jaar in de gemeente Kuurne heeft uitgeoefend kan de titel van ereschepen worden toegekend.

             

            §3. Aan een gewezen raadslid (lid van de gemeenteraad en/of raad voor maatschappelijk welzijn) of lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst die zijn/haar mandaat gedurende twee volledige legislaturen of ten minste twaalf jaar in de gemeente Kuurne heeft uitgeoefend kan de titel van ereraadslid of erelid van het bijzonder comité voor de sociale dienst worden toegekend. Indien beide functies gecombineerd worden (bv. 6 jaar raadslid en 6 jaar lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst) kan de titel van ereraadslid eveneens worden toegekend.

             

            Artikel 2

            §1. De voorwaarden voor de toekenning van de titel van erevoorzitter zijn:

            - één volledige legislatuur of minstens zes jaar het mandaat van voorzitter van de gemeenteraad/ raad voor maatschappelijk welzijn/ het bijzonder comité voor de sociale dienst in de gemeente Kuurne hebben uitgeoefend;

            -  van onberispelijk gedrag zijn;

            -  de aanvraag gebeurt met instemming van betrokkene;

            -  indien betrokkene overleden is kan de aanvraag postuum gebeuren.

             

            §2. De voorwaarden voor de toekenning van de titel van ereschepen zijn:

            -  één volledige legislatuur of minstens zes jaar het mandaat van schepen in de gemeente Kuurne hebben uitgeoefend;

            -  van onberispelijk gedrag zijn;

            -  de aanvraag gebeurt met instemming van betrokkene;

            -  indien betrokkene overleden is kan de aanvraag postuum gebeuren.

             

            §3. De voorwaarden voor de toekenning van de titel van ereraadslid of erelid van het bijzonder comité van sociale dienst zijn:

            -  twee volledige legislaturen of minstens twaalf jaar het mandaat van raadslid en/of lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst in de gemeente Kuurne hebben uitgeoefend;

            -  van onberispelijk gedrag zijn;

            -  de aanvraag gebeurt met instemming van betrokkene;

            -  indien betrokkene overleden is kan de aanvraag postuum gebeuren.

             

            §4. Onder onberispelijk gedrag wordt verstaan: het ontbreken van een zware strafrechtelijke veroordeling dan wel een zware tuchtstraf.

             

            Artikel 3

            De gewezen mandatarissen aan wie reeds een hogere eretitel werd verleend, kunnen op basis van de in artikel 1 en 2 vermelde voorwaarden eveneens de titel van ereraadslid of erelid van het bijzonder comité voor de sociale dienst bekomen.


            Artikel 4

            §1. De titel van erevoorzitter, van ereschepen, van ereraadslid en van erelid van het bijzonder comité van sociale dienst kan bij het lokaal bestuur worden aangevraagd door:

            - de betrokken gewezen voorzitter, de betrokken gewezen schepen of het betrokken gewezen raadslid/ lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst;

            - de politieke fractie van de betrokken gewezen voorzitter, de betrokken gewezen schepen of het betrokken gewezen raadslid/ lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst (mits toestemming van de betrokkene);

            - de rechtsopvolgers van de gewezen voorzitter, de gewezen schepen of het gewezen raadslid/ lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst in het geval betrokkene overleden is.

             

            §2. In het kader van het indienen van een aanvraag tot het bekomen van een eretitel kan de betrokkene, zijn/haar politieke fractie of zijn/ haar rechtsopvolger de nodige inlichtingen bekomen bij het lokaal bestuur m.b.t. de duur van het mandaat/ de mandaten.

             

            Artikel 5

            Het lokaal bestuur zorgt voor volgende documenten:

            - een recent uittreksel uit het strafregister;

            - de bewijzen van eedaflegging als voorzitter;

            - de bewijzen van eedaflegging als schepen;

            - de bewijzen van eedaflegging als raadslid of lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst.

             

            Artikel 6

            De titel van erevoorzitter, ereschepen, ereraadslid of erelid van het bijzonder comité voor de sociale dienst mag niet worden gevoerd:

            - gedurende de periode dat een uitvoerend mandaat wordt uitgeoefend waarvoor men een eretitel kan verwerven;

            - wanneer en zolang men door een provincie, gemeente of een openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn wordt bezoldigd.

             

            Artikel 7

            De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn zijn bevoegd om deze eretitel in te trekken. Dit zal alleszins gebeuren als na de toekenning van de eretitel de betrokkene niet blijkt te voldoen aan de toekenningsvoorwaarden vermeld in artikel 2.

             

            Artikel 8

            De titel van erevoorzitter, ereschepen, ereraadslid of erelid van het bijzonder comité voor de sociale dienst wordt toegekend door de gemeenteraad of de raad voor maatschappelijk welzijn in openbare vergadering en met geheime stemming.

             

            Artikel 3

            Deze beslissing is onderworpen aan het bestuurlijk toezicht.

          • Intergemeentelijke samenwerking Woonwijs - aanduiden vertegenwoordiger in de stuurgroep

            Aanwezig: Chris Delneste, Voorzitter van de Raad
            Francis Benoit, Burgemeester
            Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Schepenen
            Els Verhagen, Voorzitter van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst
            Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke, raadsleden
            Els Persyn, Algemeen Directeur
            Verontschuldigd: Fanny Decock, raadslid
            Bevoegdheid en juridische grond

            Artikel 40 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.

            Artikels 326 tot en met 341 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 betreffende het bestuurlijk toezicht.

            Feiten, context en argumentatie

            In zitting van de gemeenteraad van 22 oktober 2020 werd mevr. Annelies Vandenbussche, schepen, aangeduid als vertegenwoordiger van de gemeente Kuurne om deel te nemen aan de stuurgroep van de intergemeentelijke samenwerking Woonwijs.

             

            In toepassing van de samenwerkingsovereenkomst met Woonwijs is de ‘stuurgroep (lees: beheerscomité, zie art. 395 DLB)’ samengesteld uit:

            - Een lid van het college van burgemeester en schepenen van elke deelnemende gemeente, bij voorkeur bevoegd voor wonen, huisvesting, ruimtelijke ordening of welzijn.

            - Een lid van het vast bureau van elk deelnemend OCMW bij voorkeur bevoegd voor welzijn of sociale zaken. Het lid van het vast bureau mag niet hetzelfde zijn als het lid van het college.

             

            Het is aangewezen de heer Bram Deloof, als schepen onder meer bevoegd voor ruimtelijke ordening, aan te duiden als vertegenwoordiger van de gemeente in de stuurgroep van de interlokale vereniging Woonwijs.

            Verwijzingen

            Beslissing van de gemeenteraad van 22 oktober 2020 houdende de aanduiding van mevr. Annelies Vandenbussche als vertegenwoordiger in de stuurgroep van Woonwijs.

            Beslissing van de gemeenteraad van 26 juni 2019 houdende de goedkeuring van de vernieuwde samenwerkingsovereenkomst met de interlokale vereniging Woonwijs.

            Geheime stemming
            Aanwezig: Chris Delneste, Francis Benoit, Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Els Verhagen, Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke, Els Persyn
            Stemmen voor: 0
            Stemmen tegen: 0
            Onthoudingen: 0
            Besluit

            Stemming
            De gemeenteraad gaat over tot de stemming waaraan 22 raadsleden deelnemen.
            De stemming geeft volgende uitslag:
            Vertegenwoordiger stuurgroep Woonwijs
            Bram Deloof bekomt 22 ja-stemmen.
            Er zijn 0 blanco stembiljetten en 0 neen-stemmen.

             

            Artikel 1

            De heer Bram Deloof, schepen, wordt aangesteld als vertegenwoordiger namens de gemeente in de stuurgroep van Woonwijs.

             

            Artikel 2

            Afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de projectcoördinator van Woonwijs.

          • De Poort vzw, voor wonen en werk - aanduiden van een nieuw lid in de raad van bestuur

            Aanwezig: Chris Delneste, Voorzitter van de Raad
            Francis Benoit, Burgemeester
            Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Schepenen
            Els Verhagen, Voorzitter van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst
            Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke, raadsleden
            Els Persyn, Algemeen Directeur
            Verontschuldigd: Fanny Decock, raadslid
            Bevoegdheid en juridische grond

            Artikel 162 van de grondwet.

            Artikel 40 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.

            Artikels 326 tot en met 341 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 betreffende het bestuurlijk toezicht.

            Feiten, context en argumentatie

            De gemeente neemt deel aan De Poort vzw, voor wonen en werk.

            In de gemeenteraad van 22 oktober 2020 werd mevrouw Annelies Vandenbussche aangeduid als lid van de gemeente Kuurne om deel te nemen aan de raad van bestuur van De Poort vzw, voor wonen en werk.

             

            In zitting van 11 januari 2022 werd de taakverdeling onder de leden van het college van burgemeester en schepenen vastgesteld. Gezien toegevoegd schepen Els Verhagen de bevoegdheid 'wonen' kreeg toegewezen is het aangewezen over te gaan tot de aanduiding van mevrouw Els Verhagen als lid van de raad van bestuur van De Poort vzw ter vervanging van mevrouw Annelies Vandenbussche.

            Verwijzingen

            Beslissing van de gemeenteraad van 22 oktober 2020 houdende de aanduiding van Annelies Vandenbussche als lid in raad van bestuur in de De Poort vzw, voor wonen en werk.

            Beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 11 januari 2022 houdende de vaststelling van de taakverdeling onder de leden van het CBS.

            Geheime stemming
            Aanwezig: Chris Delneste, Francis Benoit, Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Els Verhagen, Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke, Els Persyn
            Stemmen voor: 0
            Stemmen tegen: 0
            Onthoudingen: 0
            Besluit

            Stemming
            De gemeenteraad gaat over tot de stemming waaraan 22 raadsleden deelnemen.
            De stemming geeft volgende uitslag:
            Bestuurder De Poort vzw
            Els Verhagen bekomt 22 ja-stemmen.
            Er zijn 0 blanco stembiljetten en 0 neen-stemmen.


            Artikel 1

            Mevrouw Els Verhagen, toegevoegd schepen, wordt aangeduid als lid van de gemeente Kuurne om deel te nemen aan de raad van bestuur van de De Poort vzw, voor wonen en werk.

             

            Artikel 2

            Het onder artikel 1 verleend vertegenwoordigingsmandaat kan steeds door de gemeenteraad worden ingetrokken en neemt van rechtswege een einde wanneer de vertegenwoordiger de hoedanigheid van gemeenteraadslid verliest en dit uiterlijk op de datum van de installatie van de nieuwe gemeenteraad, volgend op de vernieuwing van de gemeenteraad.

             

            Artikel 3

            Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering van de hierbij genomen beslissing en een afschrift van deze beslissing zal worden overgemaakt aan de De Poort vzw, voor wonen en werk, Damastweversstraat 3 te 8500 Kortrijk.


            Artikel 4

            Deze beslissing is onderworpen aan het bestuurlijk toezicht.

          • Vaststellen van een tijdelijke verordening betreffende de beperking op de ambulante activiteiten op en langs de openbare weg te Kuurne op zaterdag 26 februari 20220 tijdens Kuurne-Brussel-Kuurne voor wielertoeristen en zondag 27 februari tijdens de wielerwedstrijd Kuurne-Brussel-Kuurne

            Aanwezig: Chris Delneste, Voorzitter van de Raad
            Francis Benoit, Burgemeester
            Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Schepenen
            Els Verhagen, Voorzitter van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst
            Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke, raadsleden
            Els Persyn, Algemeen Directeur
            Verontschuldigd: Fanny Decock, raadslid
            Bevoegdheid en juridische grond

            Artikel 162 van de grondwet.

            Artikel 40 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.

            Artikels 326 tot en met 341 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 betreffende het bestuurlijk toezicht.

            De Nieuwe Gemeentewet bekrachtigd bij de wet van 26 mei 1989, inzonderheid artikel 135, §2, ingevoegd bij de wet van 27 mei 1989 en artikel 119 hernummerd bij de wet van 27 mei 1989 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 30 mei 1989.

            De wet van 25 juni 1993 betreffende de uitoefening en de organisatie van ambulante en kermisactiviteiten vervangen bij de wet van 4 juli 2005 en latere wijzigingen.

            Het koninklijk besluit van 24 september 2006 betreffende de uitoefening en organisatie van ambulante activiteiten (BS 29 september 2006).

            Besluit van de Vlaamse Regering van 21 april 2017 houdende de wijziging van diverse bepalingen van het koninklijk besluit van 24 september 2006 betreffende de uitoefening en de organisatie van ambulante activiteiten.

            Feiten, context en argumentatie

            Er wordt een grote volkstoeloop verwacht ten gevolge van de activiteit Kuurne-Brussel-Kuurne voor wielertoeristen op zaterdag 26 februari 2022 en de wielerwedstrijd Kuurne-Brussel-Kuurne op zondag 27 februari 2022.

             

            De veiligheid van het voetgangersverkeer kan in het gedrang komen door de talrijke aanwezigheid van ambulante handelaars.

            Er worden waren verkocht, in recipiënten die door de consumenten overal worden achtergelaten, wat niet bevorderlijk is voor de netheid van straten en openbare pleinen.

            Het is aangewezen om het aantal standplaatsen te beperken en deze standplaatsen weloverwogen te plaatsen in functie van de openbare orde en veiligheid.

            Publieke stemming
            Aanwezig: Chris Delneste, Francis Benoit, Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Els Verhagen, Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke, Els Persyn
            Voorstanders: Chris Delneste, Francis Benoit, Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Els Verhagen, Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke
            Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
            Besluit

            Artikel 1

            Op zaterdag 26 februari 2022 en zondag 27 februari 2022 vanaf 09.00 uur tot 19.00 uur is er verbod op het houden van ambulante activiteiten langs straten en openbare pleinen of plaatsen, inbegrepen de vaste standplaatsen op de openbare weg, en alle plaatsen palende aan de openbare weg toegankelijk voor het publiek en die niet specifiek bestemd zijn om gebruikt te worden voor de verkoop of voor verkoopaanbiedingen, tenzij de betrokkenen in het bezit zijn van een door de burgemeester afgeleverde schriftelijke uitzonderingsvergunning die de plaats aanduidt waar de ambulante activiteit mag worden uitgeoefend, bij welk middel en met welke waren en na voorafgaandelijke toelating van de concessiehoudende vereniging.

             

            Artikel 2

            Deze verordening is toepasselijk op het grondgebied van de gemeente Kuurne in volgende straten en pleinen:

            • Brugsesteenweg,
            • Verbindingsweg tussen Brugsesteenweg en Melkweg,
            • Sint-Katriensteenweg vanaf N50 tot en met het kruispunt Vijverhoek-Sint-Pietersstraat
            • Parking “Astrid”
            • Sint-Michielsweg
            • Parkwijk,
            • De volledige groenzone gelegen tussen de Brugsesteenweg, St-Michielsweg en Parkwijk
            • Bloemistenstraat,
            • Papaversstraat,
            • Burg. Decoenestraat,
            • Kattestraat,
            • parking Renbaan,
            • kruispunt “Het Kruiske” en
            • Bavikhoofsestraat,
            • Marktplein incl. parking en terrassen,
            • Kerkstraat en Tramstatie,
            • Nieuwenhuyse vanaf de N50 (Brugsesteenweg) tot de Veldm. Montgomerystraat
            • Veldm. Montgomerystraat vanaf Nieuwenhuyse tot de ingang van het jeugdcentrum
            • Boomgaardstraat, van de N50 tot de ingang van het jeugdcentrum
            • Sportpark
            • Harelbeeksestraat
            • Lt. Gen. Gérardstraat
            • Kerkstraat
            • Bavikhoofsestraat
            • Rijksweg

             

            Artikel 3

            Met het oog op het toewijzen van de standplaatsen voor ambulante handelsactiviteiten wordt het beheer van het openbaar domein zoals aangeduid in artikel 2 en voor de duur zoals bepaald in artikel 1, in concessie gegeven aan de organiserende vereniging, zijnde de Wielerclub Koninklijke Sportingclub Kuurne vzw, met maatschappelijke zetel te 8520 Kuurne, Marktplein 9. De concessiehoudende vereniging kan de betaling van een standplaatsvergoeding vragen.

             

            Artikel 4

            Overtreding van dit reglement wordt bestraft met politiestraffen, onverminderd de toepassing van zwaardere straffen als andere wetten of reglementen daarin voorzien.

             

            Artikel 5

            Deze beslissing wordt bekendgemaakt.

             

            Artikel 6

            Afschrift van deze beslissing wordt binnen achtenveertig uren in drievoud gestuurd aan de heer Gouverneur van de provincie West-Vlaanderen.

            Tevens wordt van dit besluit dadelijk een afschrift gestuurd aan de griffie van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Kortrijk en aan de griffie van de Politierechtbank te Kortrijk.

             

            Artikel 7

            Deze beslissing is onderworpen aan het bestuurlijk toezicht.

    • B-punt

      • Interne dienstverlening

        • Bestuurszaken

          • Gemeenteraadscommissies - aanduiden nieuwe vertegenwoordiger voor de financiële commissie en technische commissie voor de fractie N-VA

            Aanwezig: Chris Delneste, Voorzitter van de Raad
            Francis Benoit, Burgemeester
            Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Schepenen
            Els Verhagen, Voorzitter van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst
            Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke, raadsleden
            Els Persyn, Algemeen Directeur
            Verontschuldigd: Fanny Decock, raadslid
            Bevoegdheid en juridische grond

            Artikel 162 van de grondwet.

            Artikels 37 en 40 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.

            Artikels 326 tot en met 341 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen betreffende het bestuurlijk toezicht.

            Feiten, context en argumentatie

            Artikel 37 van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat de gemeenteraad commissies kan oprichten die zijn samengesteld uit gemeenteraadsleden. De commissies hebben als taak de besprekingen in de gemeenteraadszittingen voor te bereiden, advies te verlenen en voorstellen te formuleren over de wijze waarop vorm wordt gegeven aan de inspraak van de bevolking telkens als dat voor de beleidsvoering wenselijk wordt geacht. De commissies kunnen altijd deskundigen en belanghebbenden horen.

             

            In het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad, vastgesteld in zitting van 23 mei 2019 en latere wijzigingen, werd vastgelegd dat er 4 commissies worden opgericht, namelijk:

            • commissie algemeen bestuur
            • financiële commissie
            • technische commissie
            • sociale commissie

             

            In het huishoudelijk reglement werd ook bepaald dat elke gemeenteraadscommissie bestaat uit 10 leden volgens volgende verdeling:

            • Vier vertegenwoordigers vanuit de fractie CD&V
            • Twee vertegenwoordigers vanuit de fractie N-VA
            • Eén vertegenwoordiger vanuit de fractie sp.a
            • Eén vertegenwoordiger vanuit de fractie GROEN
            • Eén vertegenwoordiger vanuit de fractie Open Vld Kuurne
            • Eén vertegenwoordiger vanuit de fractie Nieuw Kuurne

             

            In de gemeenteraad van 23 mei 2019 werden de vertegenwoordigers en de voorzitters van de verschillende commissies aangeduid.

            Mevrouw Carla Meyhui en de heer Jeroen Dujardin werden aangeduid als vertegenwoordigers voor de fractie N-VA in de verschillende commissies.

             

            In zitting van 16 december 2021 nam de gemeenteraad akte van het ontslag van rechtswege van schepen Johan Bossuyt met ingang van 1 januari 2022. De fractie N-VA wenst naar aanleiding van dit ontslag de vertegenwoordiging in de gemeenteraadscommissies als volgt te wijzigen:

            • De heer Johan Bossuyt vervangt mevrouw Carla Meyhui als vertegenwoordiger voor de fractie N-VA in de financiële commissie.
            • De heer Johan Bossuyt vervangt de heer Jeroen Dujardin als vertegenwoordiger voor de fractie N-VA in de technische commissie.

            De fractie N-VA heeft de aanduiding van haar vertegenwoordigers in de commissies gewijzigd door middel van een voordracht gericht aan de voorzitter van de gemeenteraad.

            Verwijzingen

            De beslissing van de gemeenteraad van 23 mei 2019 betreffende de vaststelling van het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad legislatuur 2019-2024 en latere wijzigingen.

            De beslissing van de gemeenteraad van 23 mei 2019 betreffende de aanduiding van de vertegenwoordigers en voorzitter voor de commissie algemeen bestuur, financiële commissie, technische commissie en sociale commissie.

            Voordracht van de fractie N-VA.

            Besluit

            Artikel 1

            De heer Johan Bossuyt wordt aangeduid als vertegenwoordiger voor de fractie N-VA in de financiële commissie (ter vervanging van mevrouw Carla Meyhui) en in de technische commissie (ter vervanging van de heer Jeroen Dujardin).


            Artikel 2

            Dit besluit wordt onderworpen aan het bestuurlijk toezicht.

  • Besloten

    • A-punt

      • Interne dienstverlening

        • Personeel

          • Gemeentepersoneel - aanwijzing tot Gemeentelijke Omgevingsambtenaar (GOA)

            Aanwezig: Chris Delneste, Voorzitter van de Raad
            Francis Benoit, Burgemeester
            Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Schepenen
            Els Verhagen, Voorzitter van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst
            Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke, raadsleden
            Els Persyn, Algemeen Directeur
            Verontschuldigd: Fanny Decock, raadslid
            Bevoegdheid en juridische grond

            Artikels 40 en 41 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.

            Decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en latere wijzigingen.

            Besluit van de Vlaamse Regering van 27 november 2015 en haar bijlagen regelt de uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning.

            Feiten, context en argumentatie

            Volgens artikel 9 van het Omgevingsvergunningsdecreet van 25 april 2014 moet iedere gemeente minimaal één omgevingsambtenaar in dienst hebben en moet die ambtenaar of groep van ambtenaren gezamenlijk voldoende kennis van zowel de ruimtelijke ordening als het milieu in zich verenigen.

             

            Hoofdstuk 2 van Titel 7 ‘Omgevingsambtenaren’ van het Omgevingsvergunningsbesluit van 27 november 2015 bepaalt de voorwaarden, onverenigbaarheden en kwaliteitsvereisten van een omgevingsambtenaar. In het bijzonder gaat het om de artikelen 143 tot en met 146.

             

            Om als omgevingsambtenaar te kunnen worden aangewezen moet een persoon voldoen aan elk van de volgende voorwaarden:

            1° houder zijn van een diploma dat toegang geeft tot niveau A of B;

            2° beschikken over een relevante aantoonbare beroepservaring van minstens 2 jaar.

             

            De kwaliteitseisen waaruit voldoende kennis van de ruimtelijke ordening blijkt en waarover de aangestelde omgevingsambtenaar of omgevingsambtenaren gezamenlijk moeten beschikken, zijn:

            1° cursussen stedenbouw, ruimtelijke ordening of ruimtelijke planning gevolgd hebben, wat aangetoond wordt met het betrokken master- of bachelordiploma, of;

            2° een relevante beroepservaring inzake ruimtelijke ordening hebben van minstens 2 jaar.

             

            De kwaliteitseisen waaruit voldoende kennis van het milieu blijkt en waarover de aangestelde omgevingsambtenaar of omgevingsambtenaren gezamenlijk moeten beschikken, zijn:

            1° cursussen milieu gevolgd hebben, wat aangetoond wordt met het betrokken master- of bachelordiploma, of;

            2° een relevante beroepservaring inzake milieu hebben van minstens 2 jaar.

             

            Mevrouw Sofie Haspeslagh is bij besluit van het college van burgemeester en schepenen van 20 juli 2021 op proef benoemd als domeinverantwoordelijke Wonen en Omgeving. Mevrouw Haspeslagh is op 1 november 2021 in dienst getreden.

             

            Mevrouw Haspeslagh is in het bezit van een diploma dat toegang heeft tot niveau A, namelijk het diploma van Master Stedenbouw en Ruimtelijke Planning. Zij beschikt tevens over meer dan 2 jaar relevante aantoonbare beroepservaring naar aanleiding van haar tewerkstelling bij stad Brugge als diensthoofd Omgevingsvergunning en Planning (2019-2021), voorafgegaan door de betrekking als architect GOA diensthoofd sector Noord (2010-2018) en arch GSA sector West (2009-2010).

             

            De groep van omgevingsambtenaren beschikt over voldoende kennis van de ruimtelijke ordening en van het milieu, hetgeen blijkt uit het diploma van mevrouw Haspeslagh van Master Stedenbouw en Ruimtelijke Planning en de eerdere aanwijzing door de gemeenteraad van 16 februari 2017 van de heer Jean-Marie Ongenaert als Gemeentelijk omgevingsambtenaar.

            Verwijzingen

            De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 20 juli 2021 houdende de benoeming op proef van mevrouw Haspeslagh.

            De beslissing van de gemeenteraad van 16 februari 2017 waarbij Jean-Marie Ongenaert als gemeentelijk omgevingsambtenaar werd aangewezen.

            Geheime stemming
            Aanwezig: Chris Delneste, Francis Benoit, Willem Vanwynsberghe, Bram Deloof, Annelies Vandenbussche, Jan Deprez, Els Verhagen, Rik Bouckaert, Francis Watteeuw, Johan Bossuyt, Geert Veldeman, Jean-Paul Algoet, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo, Ann Dendauw Van Ooteghem, Jeroen Dujardin, Marc Plets, Robbe Bleuzé, Carla Meyhui, Isabelle Vereecke, Bernard Marchau, Eveline Van Haverbeke, Els Persyn
            Gestemd: Robbe Bleuzé, Bernard Marchau, Hilde Vanhauwaert, Eveline Van Haverbeke, Jan Deprez, Chris Delneste, Bert Deroo, Bram Deloof, Els Verhagen, Geert Veldeman, Ann Dendauw Van Ooteghem, Francis Benoit, Johan Bossuyt, Rik Bouckaert, Carla Meyhui, Francis Watteeuw, Marc Plets, Isabelle Vereecke, Willem Vanwynsberghe, Jeroen Dujardin, Annelies Vandenbussche, Jean-Paul Algoet
            Stemmen voor: 22
            Stemmen tegen: 0
            Onthoudingen: 0
            Resultaat:

            De gemeenteraad gaat over tot de geheime stemming waaraan 22 raadsleden deelnemen.

            De stemming geeft volgende uitslag :

            Vertegenwoordiger

            Sofie Haspeslagh bekomt 22 ja-stemmen.

            Er zijn 0 blanco stembiljetten en 0 neen-stemmen.

            Besluit

            Artikel 1

            Mevrouw Sofie Haspeslagh wordt met onmiddellijke ingang aangewezen als gemeentelijk omgevingsambtenaar.

             

            Artikel 2

            Afschrift van huidige beslissing wordt overgemaakt aan mevrouw Sofie Haspeslagh.

De voorzitter sluit de zitting op 24/02/2022 om 21:17.

Namens Gemeenteraad,

Els Persyn
Algemeen Directeur

Chris Delneste
Voorzitter van de Raad