Terug
Gepubliceerd op 28/11/2025

Notulen  Gemeenteraad

do 16/10/2025 - 19:50 Raadzaal
  • Goedkeuren notulen en zittingsverslag vorige gemeenteraad

    • Goedkeuren notulen en zittingsverslag vorige gemeenteraad

      Enig artikel

      De notulen en het zittingsverslag van de gemeenteraad van 18 september 2025 worden goedgekeurd.

  • Openbaar - Verhindering

    • Tijdelijke verhindering van een raadslid - aktename

      Decreet over het lokaal bestuur van van 22 december 2017 en latere wijzigingen, meer bepaald artikels 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad, en artikels 12 tot 14 in verband met tijdelijke verhindering van een raadslid.

      Raadslid Lukas Lannoo verzoekt met zijn brief van 2 september 2025 aan de gemeenteraad om zich omwille van studies in het buitenland verhinderd te verklaren als lid van de gemeenteraad. Deze verhindering loopt tot en met 31 juli 2026 en geldt ook voor het lidmaatschap van de raad voor maatschappelijk welzijn. 

      Brief van Lukas Lannoo van 2 september 2025 om zich als raadslid verhinderd te laten verklaren omwille van een afwezigheid van ten minste twaalf weken voor studieredenen.

      Attest onderwijsinstelling.

      Enig artikel

      De gemeenteraad neemt akte van de tijdelijke verhindering van raadslid Lukas Lannoo.

    • Vervanging van een raadslid - aktename afstand van mandaat - onderzoek geloofsbrieven en eedaflegging

      Artikel 162 van de grondwet.

      Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, meer bepaald artikels 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad, en de artikels 12 tot en met 14 in verband met tijdelijke verhindering en vervanging van een raadslid.

      Lokaal en provinciaal kiesdecreet van 8 juli 2011.

      De heer Lukas Lannoo, raadslid voor Burg+, is tijdelijk verhinderd als raadslid tot en met 31 juli 2026.

      Artikel 14 van het decreet over het lokaal bestuur stelt dat een raadslid dat als verhinderd wordt beschouwd, wordt vervangen door zijn opvolger, die wordt aangewezen overeenkomstig artikel 169 van het Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011.


      De gemeenteraad nam tijdens de installatievergadering van de gemeenteraad op 2 december 2024 kennis van de definitieve verkiezingsuitslag van de gemeenteraadsverkiezingen van 13 oktober 2024.

      Naar aanleiding van de tijdelijke verhindering van Lukas Lannoo liet de eerste opvolger, mevrouw Carine Debrouwere van de lijst Burg+, op 7 september 2025 aan de raadsvoorzitter weten afstand te doen van haar mandaat als raadslid.

       

      Volgende opvolger komt in aanmerking om het mandaat op te nemen: mevrouw Larisa Petrova van de lijst Burg+. 

      De geloofsbrieven van mevr. Larisa Petrova dienen aldus te worden onderzocht.

      Volgende stukken werden binnengebracht:

      - een recent uittreksel uit het bevolkings- of rijksregister;

      - een recent uittreksel uit het strafregister model I;

      - een verklaring op eer dat zij zich niet bevindt in één van de gevallen van onverenigbaarheid zoals voorzien in artikel 10 van het decreet over het lokaal bestuur.

       

      Uit bovenvermelde stukken blijkt dat de opvolger nog voldoet aan de verkiesbaarheidsvoorwaarden en zich niet bevindt in één van de gevallen van onverenigbaarheid vermeld in artikel 10 van het decreet over het lokaal bestuur.

      De geloofsbrieven van mevr. Larisa Petrova kunnen bijgevolg worden goedgekeurd. Mevrouw Larisa Petrova wordt uitgenodigd om in handen van de voorzitter van de gemeenteraad de door artikel 6 §3 van het decreet over het lokaal bestuur voorgeschreven eed ''Ik zweer de verplichtingen van mijn mandaat trouw na te komen" af te leggen.

      Door de eedaflegging wordt mevrouw Larisa Petrova als gemeenteraadslid geïnstalleerd.

      Verslag van de installatievergadering van de gemeenteraad van 2 december 2024.

      Afstand van mandaat van mevr. Carine Debrouwere van 7 september 2025.

      Artikel 1

      De gemeenteraad neemt akte van de afstand van mandaat van volgende verkozene: Carine Debrouwere.


      Artikel 2

      Uit onderzoek van de geloofsbrieven blijkt dat mevr. Larisa Petrova niet heeft opgehouden te voldoen aan de verkiesbaarheidsvereisten en in geen geval van uitsluiting of onverenigbaarheid verkeert. De geloofsbrieven van mevr. Larisa Petrova worden goedgekeurd.

        

      Artikel 3

      Mevr. Larisa Petrova wordt onmiddellijk ter zitting uitgenodigd om in openbare vergadering en in handen van de voorzitter van de gemeenteraad volgende eed af te leggen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn mandaat trouw na te komen." 

      Mevr. Larisa Petrova legt de eed af en wordt tot gemeenteraadslid aangesteld tot 31 juli 2026 ter vervanging van gemeenteraadslid Lukas Lannoo, tijdelijk verhinderd als raadslid.

       

      Artikel 4

      Deze beslissing is onderworpen aan het bestuurlijk toezicht.

  • Openbaar

    • A-punt

      • Wonen en omgeving

        • Ruimtelijke omgeving

          • Omgevingsvergunning OMV_2025042657 - OMV_2025_057 - goedkeuren rooilijnplan

            Artikel 162 van de grondwet.

            Artikel 40 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.

            Artikels 326 tot en met 341 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 betreffende het bestuurlijk toezicht.

            Artikel 4.2.17 en 4.2.20 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening.

            Artikel 31 §1, 2de lid van het Decreet van 25 april 2014 betreffende omgevingsvergunning.

            Besluit van de Vlaamse Regering van 27 november 2015 tot uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende omgevingsvergunning (Besluit) en haar bijlagen (formulieren).

            Artikel 8 van het Decreet van 3 mei 2019, en wijzigingen, houdende de gemeentewegen.

            Op 11/04/2025 werd een omgevingsvergunningsaanvraag ingediend voor het Bouwen van een artsengroepspraktijk. De aanvraag werd ingediend door DOC3 BV, Kattestraat 121, 8520 Kuurne, gelegen Boomgaardstraat zn, sectie B nr 738 z.

             

            Deze aanvraag werd op 10/06/2025 volledig en ontvankelijk verklaard.

            Er werd een openbaar onderzoek gehouden van 18/06/2025 tot en met 17/07/2025.

            Er werden geen bezwaren ingediend tijdens het openbaar onderzoek.

            Het dossier betreft louter de rechtzetting van het openbaar domein. Het over te dragen stuk grond werd reeds ingericht als voetpad (betontegels) conform de aanpalende stukken voetpad. 

            Er werd géén advies gevraagd aan de dienst publieke ruimte m.b.t. de inrichting van het over te dragen stuk grond.

            Gezien het over te dragen stuk grond reeds ingericht is werd er géén bestek m.b.t. de uitrustingswerken voorzien.

            Rooilijnplan.

            Artikel 1

            De gemeenteraad keurt het rooilijnplan zoals voorgelegd in het dossier OMV_2025042657 goed.


            Artikel 2

            De gemeenteraad keurt de opname van de grond binnen het rooilijnplan zoals voorgelegd in het dossier OMV_2025042657 in het openbaar domein goed.

             

            Artikel 3

            Deze beslissing is onderworpen aan het bestuurlijk toezicht.

          • Principieel akkoord m.b.t. opnemen last in natura - OMV_2025026833 - Luit.-Gen. Gérardstraat 46, Kuurne

            Artikel 162 van de grondwet.

            Artikel 40 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.

            Artikels 326 tot en met 341 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 betreffende het bestuurlijk toezicht.

            Artikel 4.4.23 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening.

            Decreet van 25 april 2014 betreffende omgevingsvergunning.

            Besluit van de Vlaamse Regering van 27 november 2015 tot uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende omgevingsvergunning (Besluit) en haar bijlagen (formulieren).

            Op 5/03/2025 werd omgevingsvergunningsaanvraag OMV_2025026833 ingediend.

             

            De aanvrager wenst gebruik te maken van de zonevreemde basisrechten uit de VCRO, beschreven in artikel 4.4.23.

            Hierdoor dient de aanvrager te voldoen aan de gemeentelijke verordening financiële lasten waarin de verplichte lasten voor het gebruik van zonevreemde basisrechten geregeld worden.

            De aanvrager doet het voorstel om in plaats van de financiële last te betalen deze te mogen voldoen als een last in natura. Hierbij wordt de gemeenteraad gevraagd om principieel akkoord te gaan met de voorgestelde grondoverdracht.

             

            De aanvrager verwoordde het voorstel als volgt in de nota toegevoegd in de omgevingsvergunning OMV_2025026833:

            Er dient bij een vergunning met betrekking tot zonevreemde functiewijzigingen een LAST te worden opgelegd; Het voorstel die de aanvrager wil opnemen in het dossier: perceel C 354m (410 m2) af te staan zodat de gemeente Kuurne hier langs de Heulebeek een wandelpad kan doortrekken;

            De mogelijks over te dragen grond wordt aangeduid (blauwe kleur) op het plan dat werd toegevoegd in bijlage.

             

            Advies dienst omgeving:

            De over te dragen grond betekent een meerwaarde naar de ontsluiting van het huidige Vlaspark naar het Heulebeekdomein. Er wordt dan ook geadviseerd om mee te stappen in het voorstel tot last in natura in plaats van een financiële last op te leggen.

            Advies dienst omgeving:

            De over te dragen grond betekent een meerwaarde naar de ontsluiting van het huidige Vlaspark naar het Heulebeekdomein. Er wordt dan ook geadviseerd om mee te stappen in het voorstel tot last in natura in plaats van een financiële last op te leggen.

            Artikel 1

            De gemeenteraad gaat principieel akkoord met de contour van de over te dragen grond zoals voorgesteld door de bouwheer en zoals schematisch uitgetekend door de dienst omgeving.

             

            Artikel 2

            De gemeenteraad gaat akkoord om de overdracht van de voorgestelde grond naar de gemeente Kuurne als last in natura op te nemen bij de beslissing over de omgevingsvergunning OMV_2025026833.

      • Onderwijs

        • Samenwerkingsovereenkomst met Hogeschool Vives voor organisatie van de Techniekacademie - goedkeuring

          Artikel 40 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.

          Reeds enkele jaren richt Hogeschool Vives West-Vlaanderen een Techniekacademie in waarbij elke gemeente de kans krijgt om in te stappen in dit project.

          De organisatie van de Techniekacademie kadert binnen de uitvoering van de STEM-agenda, het vervolg op het STEM-actieplan. De STEM-agenda 2030 zet verder in op een hogere instroom in STEM-opleidingen en -loopbanen, op STEM-specialisten en op het algemeen versterken van STEM-competenties in de ruime maatschappij: de STEM-geletterdheid.

          Via de Techniekacademie wordt via de leefwereld van de kinderen STEM-geletterdheid gestimuleerd.

           

          Het STEM-traject editie 2026 omvat:

          • een Junior Techniekacademie voor kinderen van de leeftijd 3de en 4de leerjaar,
          • een Tiener Techniekacademie voor kinderen van de leeftijd 5de en 6de leerjaar.

           

          Een STEM-traject omvat 6 workshops van telkens 2 uur.

          De gemeente betaalt een tussenkomst van 1.200 euro per STEM-traject. Aan één STEM-traject kunnen maximaal 20 kinderen deelnemen.

          Er dient een nieuwe samenwerkingsovereenkomst afgesloten te worden tussen Hogeschool Vives en het gemeentebestuur.

           

          Er worden een aantal zaken gewijzigd vanaf 2026:

          • De samenwerkingsovereenkomst is een overeenkomst van onbepaalde duur, dat wil zeggen dat die niet jaarlijks moet vernieuwd worden.
          • Er wordt rekening gehouden met behoud van een praktische flexibiliteit en tegelijk een vereenvoudiging van de administratieve werklast: 
            • Het is mogelijk om de samenwerking jaarlijks stop te zetten.
            • Een jaarlijkse afstemming in verband met de invulling van het aanbod (aantal groepen, type STEM-traject, locatie, …) voor het volgende schooljaar.
            • Jaarlijkse ontvangt van een prijszetting-document met een overzicht van welke trajecten er worden aangeboden en de inhoud ervan.
            • Een aanbod van een kant-en-klaar document voor de interne procedures.
          • Er is een nieuwe clausule rond gegevensbescherming en persoonsgegevens.
          • Er is een nieuwe clausule rond overmacht toegevoegd.

          Samenwerkingsovereenkomst 2026 met Hogeschool VIVES voor organisatie van de Techniekacademie.

          De uitgaven worden voorzien in het MJP2026-2031 op de budgetcode GBB/0889-00/6150002/GEMEENTE/DOMLW/IP-GEEN.

          Adviezen
          Adviezen
          • Visum financieel beheerder

            Wetmatigheid en krediet OK. FD verleent positief visum.

            Gunstig visum VSM/2025/059 van Jurgen Vanoverberghe van 16 september 2025

          Artikel 1

          De gemeenteraad keurt de samenwerkingsovereenkomst 2026 met Hogeschool Vives goed voor de organisatie van de Techniekacademie en voorziet maximum 4.800 euro (1.200 euro per STEM-traject) voor het inrichten van 2 groepen Junior Techniekacademie en 2 groepen Tiener Techniekacademie.

           

          Artikel 2

          Deze overeenkomst wordt afgesloten voor onbepaalde duur. De overeenkomst wordt ondertekend door de voorzitter van de gemeenteraad, Chris Delneste, en de algemeen directeur, Els Persyn. De samenwerkingsovereenkomst in bijlage maakt integraal deel uit van dit besluit.

           

          Artikel 3

          De uitgaven worden voorzien in het MJP2026-2031 op de budgetcode GBB/0889-00/6150002/GEMEENTE/DOMLW/IP-GEEN.

      • Interne dienstverlening

        • Personeel

          • Personeel - overdracht van personeel aan OCMW - goedkeuring

            Artikel 138 dudecies van de lokale rechtspositieregeling bepaalt:

            §1. De gemeenteraad kan een personeelslid overdragen aan het OCMW die de gemeente bedient, mits goedkeuring bekomen wordt vanwege de OCMW-raad.

            §2. Bij overdracht van een personeelslid wordt de betrokken ambtenaar voorafgaand gehoord door de aanstellende overheid.

            §3. Het overgedragen personeelslid van de gemeente behoudt zijn of haar graad, salarisschaal en zijn of haar aanspraken op de functionele loopbaan die het personeelslid had kunnen doorlopen als het bij de gemeente in dienst was gebleven, volgens de voorwaarden die daarvoor golden bij de gemeente. Het behoud van deze rechten blijft verworven zolang de rechtspositieregeling van het OCMW-personeel niet gunstiger is. Ook komen de overgedragen personeelsleden in beginsel in aanmerking voor bevordering en interne mobiliteit bij het OCMW-bestuur op dezelfde wijze en onder dezelfde voorwaarden als de andere personeelsleden van het OCMW-bestuur.

            Er zijn diverse redenen waarom personeelsleden van het gemeentebestuur zouden worden overgedragen naar het OCMW.

            Het arbeidsvolume van het OCMW is dermate gedaald waardoor de subsidiëring van de sociale maribel in het gedrang komt. Er moet tevens rekening gehouden worden met de responsabiliseringsbijdrage. De responsabiliseringsbijdrage is de extra factuur die een lokaal bestuur betaalt wanneer de pensioenlast van zijn gepensioneerde ambtenaren groter is dan de basispensioenbijdrage (voor de eventuele korting) die het bestuur voor de jaar betaalt.

             

            In de afdeling Leven en Welzijn zijn er nu meerdere diensten waarbij personeelsleden van het OCMW en personeelsleden van de gemeente in eenzelfde dienst werken. Voor de aansturing van die diensten is het aangewezen dat alle personeelsleden tot dezelfde wettelijke werkgever behoren. Daartoe dienen een aantal personeelsleden worden overgedragen. 

            Artikel 1

            Vier personeelsleden van het gemeentebestuur worden per 1 januari 2026 overgedragen aan het OCMW.

             

            Artikel 2

            Aan het college van burgemeester en schepenen wordt de opdracht gegeven tot de nominatieve aanduiding van de personeelsleden die aan het OCMW worden overgedragen.

             

            Artikel 3

            De personeelsleden betrokken bij deze overdracht worden hierover geïnformeerd en gehoord.

             

            Artikel 4

            Aan de personeelsleden betrokken bij de overdracht die door de overdracht nadelen ondervinden en aan de personeelsleden die door de overdracht op indirecte wijze nadelen ondervinden, als gevolg van toekomstige en nu niet te voorziene ontwikkelingen, wordt het recht geboden dat deze nadelen worden weggenomen of gecompenseerd.

             

            Artikel 5

            De financiële middelen die aan het OCMW toekomen als gevolg van deze overdracht worden opgenomen in het MJP 2026-2031 op de juiste entiteit.

  • Besloten

    • A-punt

      • Wonen en omgeving

        • Ruimtelijke omgeving

          • Gemeentelijke Commissie voor Ruimtelijke Ordening (GECORO) - aanduiden leden GECORO 2025-2031

            Artikel 162 van de grondwet.
            Artikel 40 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
            Artikels 326 tot en met 341 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 betreffende het bestuurlijk toezicht.
            Artikel 1.3.3. en 1.3.4 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening met betrekking tot de oprichting en samenstelling van de GECORO.
            Het uitvoeringsbesluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van nadere regels voor de samenstelling, de organisatie en de werkwijze van de provinciale, intergemeentelijke en gemeentelijke commissies voor ruimtelijke ordening van 19 mei 2000 en latere wijzigingen.

            Conform de voorliggende wetgeving wordt het aantal leden van de GECORO in Kuurne vastgelegd op minimum 9 en maximum 13 leden, de voorzitter inbegrepen. Minstens één vierde van de leden, waaronder de voorzitter, dienen deskundig te zijn inzake ruimtelijke ordening. De overige leden zijn vertegenwoordigers van de maatschappelijke geledingen binnen de gemeente. Ieder lid, met uitzondering van de voorzitter, heeft een plaatsvervanger. In de GECORO zetelen geen vertegenwoordigers van de fracties, maar ze hebben wel het recht om de openbare vergaderingen van de GECORO bij te wonen.


            Elke fractie van de nieuwe samengestelde gemeenteraad vaardigt één vertegenwoordiger af en bepaalt autonoom wie dat wordt.
            De aanstelling van de leden van de GECORO gebeurt in de gemeenteraad.

             

            Artikel 304 van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat binnen een overlegstructuur ten hoogste twee derde van de leden van hetzelfde geslacht mag zijn. Die regel is ook van toepassing op de GECORO. Als de 2/3 regel niet gerespecteerd wordt, zijn de adviezen van de GECORO niet rechtsgeldig. Het is dan ook aangewezen dat de verschillende maatschappelijke geledingen vertegenwoordigers van beide geslachten voordragen.
            De samenstelling van de GECORO wordt vastgelegd in het uitvoeringsbesluit en stelt dat er voor gemeenten met minder dan 30.000 inwoners minstens 4 verschillende maatschappelijke geledingen opgeroepen worden om één of meerdere vertegenwoordigers voor te dragen als lid van de GECORO.

             

            Op 23 april 2025 werd tijdens de gemeenteraad de samenstelling van de GECORO als volgt vastgelegd:

            • deskundigen (5), voorzitter inbegrepen.
            • maatschappelijke geledingen (5) geselecteerd als volgt:
              • vertegenwoordiger van milieuverenigingen
              • vertegenwoordiger van de lokale ondernemers
              • vertegenwoordiger van de werknemers
              • vertegenwoordiger van de jeugd
              • vertegenwoordiger van de senioren

             

            De maatschappelijke geledingen werden op 10 juni 2025 aangeschreven met de vraag om de namen van hun vertegenwoordigers over te maken.

            Via verschillende gemeentelijke kanalen, waaronder de website,... werden deskundigen gevraagd zich kandidaat te stellen.

             

            Naast het aanduiden van de leden worden de voorzitter en de vaste secretaris voorgedragen door het college van burgemeester en schepenen. Het college van burgemeester en schepenen wenst volgende personen hiervoor voor te dragen:

            • als voorzitter: dhr. Bart Noels.
            • als vaste secretaris: de omgevingsambtenaar mevr. Sofie Haspeslagh.

             

            De maatschappelijke geledingen werden opgeroepen om hun vertegenwoordigers aan te duiden, rekening houdende met een evenwichtige verhouding tussen beide geslachten, en rekening houdende met de nieuwe samenstelling.

             

            Volgende globale samenstelling wordt voorgesteld:

            periode 2025-2028

            effectief lid

            plaatsvervangend lid

            deskundigen

            Bart Noels (VZ)

             

             

            Ann Messelier

            Louis Decrocq

             

            Jonas Deré

            Stefaan Verhaeghe

             

            Lieve Creupelant

            Annie Messely

             

            Laurens Vandamme

            Tom Prinzie

            maatschappelijke geledingen

             

             

            milieuverenigingen

            Jan Vanaverbeke

            Virginie Decoene

            werknemers

            Steven Landuyt

            Filiep Nottebaert

            lokale ondernemers

            Hanne Porteman

            Valerie Veldeman

            jeugd

            Remi Verhulst

            Rémi Van Ysacker

            ouderen

            Dominiek Labat

            Marie-Jan Seynaeve

             

             

             

             

             

             

            periode 2029-2031

            effectief lid

            plaatsvervangend lid

            deskundigen

            Bart Noels (VZ)

             

             

            Ann Messelier

            Louis Decrocq

             

            Jonas Deré

            Stefaan Verhaeghe

             

            Lieve Creupelant

            Annie Messely

             

            Laurens Vandamme

            Tom Prinzie

            maatschappelijke geledingen

             

             

            milieuverenigingen

            Jan Vanaverbeke

            Virginie Decoene

            werknemers

            Steven Landuyt

            Filiep Nottebaert

            lokale ondernemers

            Valerie Veldeman

            Hanne Porteman

            jeugd

            Remi Verhulst

            Rémi Van Ysacker

            ouderen

            Dominiek Labat

            Marie-Jeanne Seynaeve

             

            Naast de deskundigen en de vertegenwoordigers van de maatschappelijke geledingen in de GECORO, nodigt de GECORO ook voor elke vergadering een vertegenwoordiger van elke politieke fractie in de gemeente uit.

            Na contact met de politieke fractievoorzitters werden volgende personen aangeduid als afgevaardigde om uitgenodigd te worden als waarnemend lid in de GECORO:

            • Burg+: dhr. Gaetan Legein
            • N-VA: mevr. Stien Decadt
            • Vooruit: mevr. Annelies Vandenbussche 
            • Groen: dhr. Robert Verhaeghe
            • Nieuw Kuurne: Virginie Salomez

            Artikel 1

            Er wordt akte genomen van de aanduiding van volgende personen als vertegenwoordigers van de maatschappelijke geledingen in de GECORO:

            • Milieuverenigingen:
              • dhr. Jan Vanhaverbeke als effectief lid
              • mevr. Virginie De Coene als plaatsvervangend lid
            • Werknemers:
              • dhr. Steven Landuyt als effectief lid 
              • dhr. Filiep Nottebaert als plaatsvervangend lid 
            • Lokale ondernemers:
              • mevr. Hanne Porteman als effectief lid voor de periode 2025-2028
              • mevr. Valerie Veldeman als plaatsvervangend lid voor de periode 2025-2028
              • mevr. Valerie Veldeman als effectief lid voor de periode 2029-2031
              • mevr. Hanne Porteman als plaatsvervangend lid voor de periode 2029-2031
            • Jeugd:
              • dhr. Remi Verhulst als effectief lid
              • dhr. Rémi Van Ysacker als plaatsvervangend lid
            • Ouderen:
              • dhr. Dominiek Labat als effectief lid
              • mevr. Marie-Jeanne Seynaeve als plaatsvervangend lid

             

            Artikel 2

            Volgende personen worden aangeduid als deskundigen en plaatsvervangende deskundigen in de GECORO:

            deskundigen:

            • dhr. Bart Noels
            • mevr. Ann Messelier
            • dhr. Jonas Deré
            • mevr. Lieve Creupelant
            • dhr. Laurens Vandamme

             

            plaatsvervangers:

            • voor mevr. Ann Messelier: dhr. Louis Decrocq
            • voor dhr. Jonas Deré: dhr. Stefaan Verhaeghe
            • voor mevr. Lieve Creupelant: mevr. Annie Messely
            • voor dhr. Laurens Vandamme:  dhr. Tom Prinzie

             

            Artikel 3
            De heer Bart Noels wordt benoemd als voorzitter van de GECORO.


            Artikel 4

            Als vaste secretaris wordt mevr. Sofie Haspeslagh (omgevingsambtenaar) aangesteld.


            Artikel 5

            Als afvaardiging van de politieke fracties zullen volgende personen uitgenodigd worden als waarnemend lid in de GECORO:

            • Burg+: dhr. Gaetan Legein
            • N-VA: mevr. Stien Decadt
            • Vooruit: mevr. Annelies Vandenbussche 
            • Groen: dhr. Robert Verhaeghe
            • Nieuw Kuurne: Virginie Salomez

             

            Artikel 6

            Een afschrift van deze beslissing wordt ter goedkeuring overgemaakt aan de deputatie van de provincie West-Vlaanderen, provinciehuis Boeverbos, Koning Leopold III-laan 41 te 8200 Brugge.

  • Mondelinge Vragen

    • Mondelinge vragen