Terug Gemeenteraad

Thu 28/03/2024 - 20:10 Raadzaal

Goedkeuren notulen en zittingsverslag vorige gemeenteraad

Openbaar

A-punt

Wonen en omgeving

Ruimtelijke omgeving
  • Het rooilijnplan op naam van Bouw Paul Huyzentruyt NV, Grote Heerweg 2, 8791 Waregem, op de percelen gelegen te Meersstraat zn, en met als kadastrale ligging afdeling 1 sectie C nrs. 167W, 167/02, 169M7 en 169F7 (grondgebied Kuurne), sectie A nrs. 1112T (grondgebied Harelbeke), wordt goedgekeurd.


    De gemeenteraad beslist tot opname in het openbaar domein van de gronden binnen de rooilijnen maar verzoekt de deputatie om volgende voorwaarden op te leggen in kader van de vergunningsaanvraag:

    • Het voetpad moet worden aangelegd voor de overdracht van de grond. Het bestek en de raming van deze uitvoering moeten voorafgaand aan de uitvoering van de werken voorgelegd worden aan de gemeente Kuurne.
  • De gemeenteraad stelt het RUP Roterij Sabbe voorlopig vast. Dit RUP bestaat uit een grafisch plan, het grafisch register plancompensatie (planbaten - planschade), de stedenbouwkundige voorschriften, toelichtingsnota en procesnota.

    De gemeenteraad neemt een voorlopig onteigeningsbesluit op basis van het onteigeningsplan en de onteigeningsnota. 

Publieke ruimte
  • De gemeenteraad keurt volgende aankoop van grond gelegen site Roterij Sabbe goed: een magazijn op en met grond en aanhorigheden gelegen aan de Leiemeersdreef (volgens kadaster Bondgenotenlaan 21+) volgens titel en thans ten kadaster bekend, sectie C, deel van nummer 362L P0000, met een oppervlakte volgens meting van zestien are zesentwintig centiare (16 a 26 ca) tegen de prijs van honderdvijfendertigduizend euro (€ 135.000,00).

     

    De ontwerpakte tot aankoop onroerend goed en en de ontwerpakte overname herstelmaatregelen worden goedgekeurd

     

    De hypotheekbewaarder wordt ontslagen van de verplichting ambtshalve inschrijving te nemen bij de overschrijving van de akte.

     

    De gemeenteraad gaat akkoord met de overname van de ontwerpopdracht van Leiedal, toegekend aan aNNo architecten.

     

    De gemeenteraad gaat akkoord met de publicatie van het bestek op Europees niveau.

    Er wordt een lening toegekend door Leiedal aan de gemeente Kuurne tegen een marktconforme rentevoet. Rente en aflossing wordt voorzien bij het einde van het project eind 2029.

Onderwijs

Interne dienstverlening

Bestuurszaken
  • De gemeenteraad keurt onderstaande aanpassingen aan het algemeen retributiereglement, zoals goedgekeurd in de gemeenteraad van 12 december 2019 en latere wijzigingen,  goed:

     

    Punt 13.   Retributie op het afleveren van een bestuurderspas.

    ...

    Conform artikel 17 van het decreet van 29 maart 2019 betaalt de aanvrager een retributie van 20,00 23,74 voordat de bestuurderspas wordt uitgereikt.

    ...

    Punt 14.   Tussenkomsten van gemeentepersoneel ten gevolge van schade of vervuiling aan het gemeentelijk patrimonium.

    Administratiekost

    € 50,00

    Voor de inzet van personeel :

    • uurloon per personeelslid
    • op zon- en feestdagen

     

    € 30,00 € 42,00

    € 60,00 € 82,00

    Ieder begonnen uur wordt aangerekend als een volledig uur

    De uurlonen worden aangepast volgens de spilindex. De basisindex is 151,57.

    Op de loonkost wordt vanaf 2025 een jaarlijkse indexering voorzien per 1/1/XXXX:

    Geïndexeerd loon: basisloon * nieuwe gezondheidsindex van december jaar X-1 (basisjaar 2013)/basisgezondheidsindex van 129,53 (basisjaar 2013)

    Vervoerskosten : forfaitair

    € 50,00

    De aangewende producten of vervangingsmaterialen : werkelijke kostprijs

     

    Punt 34. Grafconcessies.

    Voor inwoners van de gemeente :

    • Voor een grafconcessie voor 2 pers. voor 30 jaar
    • Voor een urnenkelder voor 2 pers. voor 30 jaar

    • Voor een grafkelderconcessie voor 2 pers. (of 3 pers bij gelijktijdig overlijden) voor 50 jaar

    (grafkelder inbegrepen)

    • Voor een grafkelderconcessie voor de 3de pers: € 15,00 per resterend jaar, op een later tijdstip overleden
    • Voor de verlenging van een bestaande concessie per jaar

    • Asverstrooiing

    € 600,00

    €600,00

    € 1.600,00

     

     

     

    € 25,00

    Gratis

    Personen die in de gemeente noch hun woonplaats noch hun verblijfplaats hebben gehad in de periode van tien jaar voor 1 januari van het jaar van de aanvraag:

    • Voor een grafconcessie voor 2 pers. voor 30 jaar
    • Voor een urnenkelder voor 2 pers. voor 30 jaar
    • Voor een grafkelderconcessie voor 2 pers. (of 3 pers bij gelijktijdig overlijden) voor 50 jaar

    (grafkelder inbegrepen)

    • Voor een grafkelderconcessie voor de 3de pers: € 15,00 per resterend jaar, op een later tijdstip overleden

    • Asverstrooiing


    € 1000,00
    € 1000,00



    € 3.200,00

     

     

    € 75,00

     

    Punt 39. Afleveren van elektronische identiteitskaarten en verblijfsdocumenten. - Artikel 2

    Elektronische identiteitskaarten voor Belgische kinderen onder 12 jaar (Kids-ID)

    Retributie bovenop kostprijs hogere overheid (1)

    Normale procedure

    Spoedprocedure

    € 1,00

    € 3,00

    Elektronische verblijfskaarten voor vreemdelingen onder 12 jaar (eVK)

    Retributie bovenop kostprijs hogere overheid (1)

    Normale procedure

    Spoedprocedure

    € 3,00

    € 5,00

    Elektronische identiteitskaarten voor Belgen vanaf 12 jaar (eID)

    Retributie bovenop kostprijs hogere overheid (1)

    Normale procedure

    Spoedprocedure

    € 3,00

    € 5,00

    Elektronische verblijfskaarten voor vreemdelingen vanaf 12 jaar (eVK)

    Retributie bovenop kostprijs hogere overheid (1)

    Normale procedure

    Spoedprocedure

    € 3,00

    € 5,00

    (1) Wanneer de som van de kostprijs van de hogere overheid en de retributie resulteert in een niet-afgerond totaalbedrag, wordt de retributie verhoogd om het totaalbedrag van de kaart af te ronden naar de bovenliggende euro.

     

    Retributie

    Elektronische verblijfskaarten voor vreemdelingen onder 12 jaar (wit papieren kaartje)

    € 2,00

    Attest van immatriculatie (oranje papieren kaart)

    € 9,50

     

    Punt 46. Citymarketing.

    De tarieven worden als volgt bepaald:

    Eenheidsprijs = aankoopprijs bij de door het college aangeduide leverancier (inclusief BTW) + 25% 10% marge voor administratiekosten.

     


    Deze aanpassingen aan het algemeen retributiereglement treden in werking op 5 april 2024.

     

  • Het bestaande gemeentelijk marktreglement, goedgekeurd in de gemeenteraad van 19 oktober 2017, wordt opgeheven.

    Het nieuwe gemeentelijk marktreglement wordt goedgekeurd.

    Het nieuwe gemeentelijk marktreglement treedt in werking vanaf 5 april 2024.

  • De gemeenteraad keurt de wijzigingen aan de algemene politieverordening van de gemeente Kuurne, zoals goedgekeurd in de gemeenteraad van 6 april 2009 en latere wijzigingen, goed.

Personeel
  • Het ontwerp van gezamenlijke organisatiestructuur voor het gemeente- en OCMW-personeel wordt goedgekeurd.

    Het bestaat uit een motivatienota van de personeelsbehoeften, het organogram en de personeelsformatie.

Communicatie

Publicaties

Bijkomende agenda